Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 23-07-2015 | Article Rating | (0) reacties

Sessies EMMA School online

Sessies EMMA School online


De Summer School van EMMA – European Multiple MOOC Aggregator – werd in juli in Italië gehouden. Voor iedereen die er niet bij kon zijn, staan de presentaties nu online.

•           MOOCs: Re-examining our Assumptions by Larry Cooperman, Open Education Consortium.

•           MOOC pedagogies (xMOOCs, cMOOCs and iMOOCs) by António Teixeira, Universidade Aberta, Portugal.

•           Sharing the EMMA experience: lessons learnt by Rosanna De Rosa and Ruth Kerr, University of Naples Federico II, Italy

•           Elaborating your MOOC approach: pedagogical design considerations by Olga Firssova, Open University, The Netherlands and Mart Laanpere, Tallinn University, Estonia.

•           MOOC Production: authoring and management of educational resources by Evelina Bruno, Dario De Notaris, Miriana Tizzani and Ilaria Merciai, University of Naples Federico II, Italy.

•           The use of social media in MOOC practice by Eleonora Pantò, CSP, Italy.

•           Being multilingual with EMMA: how the EMMA translation and transcription works by Jorge Civera, Universitat Politecnica de Valencia, Spain and Ruth Kerr, University of Naples Federico II, Italy.

•           Choosing to implement video in your MOOC: what are the options?  by Mathy Vanbuel, ATiT, Belgium.

•           Learning analytics by Rebecca Ferguson, Open University, UK

•           Tracking and monitoring learners by Maka Eradze, University of Naples Federico II, Chiara Ferrari, IPSOS and Eleonora Pantò, CSP, Italy.



Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 07-05-2022

Hoe de pandemie ons leren veranderde

De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.