Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Wielerploeg Jumbo-Visma wil jongeren aan het fietsen krijgen. De WorldTour-ploeg richt zich op jongens en meisjes van vijftien tot achttien jaar. “Jongeren moeten geen FIFA of Fortnite spelen, maar gaan wielrennen”, stelt directeur Richard Plugge.
Gamification is het toepassen van game-denken en game-technieken in niet-game omgevingen. “Op scholen willen we tijdens de gymlessen leerlingen virtueel met elkaar laten strijden. Het wielrennen kun je tegenwoordig gamificeren, je kunt het naspelen. Dat is de bedoeling. Op die manier willen we de jongeren laten kennismaken met de wielersport”, vertelt hij aan wielerflits.nl.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.