Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 02-05-2019 | Article Rating | (0) reacties

SAS biedt hoger onderwijs gratis AI-software

SAS biedt hoger onderwijs gratis AI-software

SAS – Analytics Software & Solutions – biedt het hoger onderwijs gratis software voor kunstmatige intelligentie (AI). Het is onderdeel van een initiatief om meer softwaretalen te ontwikkelen voor analytische innovatie en onderzoek. Daartoe behoort eveneens een analytics simulatiespel. SAS heeft dat recent bekend gemaakt.

Eén van de nieuwe platformen is SAS Viya for Learners, een volledige suite aan cloud-gebaseerde software dat de volledige levenscyclus van analytics ondersteunt. Ook geeft het gebruikers toegang tot de geavanceerde SAS AI- en machine learninganalytics-tools. De volledige suite is gratis.

SAS Viya for Learners is bedoeld voor gebruik op academische instellingen. Zij kunnen hiermee de plaatsingspercentages voor afgestudeerden verhogen door een compleet, geavanceerd analyseprogramma te bouwen binnen een enkele software-omgeving. De suite bevat ondersteuningstools als online chat, online tutorials, kansen voor e-learning, documentatie, gemeenschappen en technische ondersteuning.

Met het platform moeten studenten expertise krijgen in de meest populaire softwaretalen, waaronder SAS, Python en R. Ook leren studenten om data te verkennen, inzichten te ontdekken en AI- en machine learning-modellen uit te rollen.

Bron: Techzine


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

04-07

Learning Consultant

E-learning Training
02-07

Vacature Accountmanager

inBrain

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.