Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 16-04-2019 | Article Rating | (0) reacties

People + Technology = Performance

People + Technology = Performance

Waarom wordt er zoveel geld geïnvesteerd in technologie voor leren, terwijl volgens Edmund Monk de meeste investeringen niet eens succesvol zijn. AI, machine learning, het houdt niet op. Volgens WEF (World Economic Forum) komt het erop neer dat mensen kritisch moeten denken en daarmee de ontwikkelingen volgen. En dat kritisch denken betekent volgens Monk dat we bij L&D medewerkers moeten ontwikkelen om te zorgen voor een workforce die meer menselijkheid in de business brengt. En daar ziet hij een rol voor L&D.  

“The development of essential human skills and digital competence, in line with the performance of people and business will be the critical role L&D will play.”(Edmund Monk in: People + Technology = Performance)

Monk vertaalt dit verder door naar de meest gewenste skills voor learning professionals.  Die zijn:

• Video Production

• Learning Experience Designer

• Content Curator

• Social Community Manager

• Data Analyst

• Marketeer

• Live Online Learning Facilitator

Edmund Monk gelooft dat door niet alleen deze skills te wensen, maar ze ook te ontwikkelen, we vanuit L&D een grote bijdrage leveren aan de business waarvoor we werken. Bij Let’s Learn! zijn we het hier mee eens en zien we steeds meer de toegevoegde waarden van L&D’ers die over bovenstaande skills beschikken.

Bron: Edmund Monk in: People + Technology = Performance


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.