Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-04-2019 | Article Rating | (0) reacties

Impressie Next Learning 2019 #nle2019

Impressie Next Learning 2019 #nle2019

Op 2 april 2019 vond in Den Bosch de Next Learning 2019 plaats. Redacteur Wilfred Rubens heeft een aantal blogposts tijdens deze dag geschreven.

HOMO 4.0 – Just Technology? #NLE2019

De eerste inhoudelijke bijdrage was van Lecyca Curiel. Zij ging in op Generatie Z. Goed gebracht, al sprak zij ook zeer generaliserend over deze generatie. Net als Marc Prensky 15 jaar geleden.

Gepersonaliseerd leren in de praktijk ‘Voorbij de hype’ #NLE2019

Ger Driesen (aNew Spring) verzorgde de learning track over gepersonaliseerd leren. De start bestond onder meer uit een verkenning en en uit praktijkcases. Dat deed Ger samen met een aantal marktpartijen.

Slimme inzet van technologie #NLE2019

Marcel de Leeuwe ging in zijn sessie tijdens de Next Learning in op ontwikkelingen op het terrein van technology enhanced learning, op basis van ervaringen in de loop der jaren en binnen verschillende organisaties.

Toekomstbestendig en relevant blijven #NLE2019

Elliot Masie mocht de tweede keynote van de Next Learning 2019 houden. Over veranderingen en de impact van veranderingen. Helaas vertelde Elliot soms ook onzin, die al lang door cognitief psychologisch onderzoek is weerlegd. Hopelijk slikten de aanwezigen deze inhoud niet voor zoete koek. Enkele enthousiaste reacties via Twitter doen het ergste vrezen.

Deep democracy – Om woest aantrekkelijk te zijn #NLE2019

De afsluiting van de Next Learning 2019 werd verzorgd door Jitske Kramer die als Corporate Antropoloog werd aangekondigd. Zij activeert organisaties om woest aantrekkelijk te zijn voor alle medewerkers. Dat deed ze op een zeer bevlogen manier.

Twee tweets van redacteur Wilfred waren:

  • Korte en niet representatieve impressie van playground #nle2019: verschillende performance support applicaties, VR-toepassingen (ook VR zelf maken, verdergaand dan 360 video) en LXP. Deze waren niet aanwezig tijdens #OEB18. Hier wel. Interessant. Let wel: Learning First!
  • Vandaag inspiratie opgedaan, mensen gesproken, geërgerd aan mythes tijdens #NLE2019. Prima dag, dus. Eye opener was opmerking die @JosephWMarie maakte tijdens sessie over gepersonaliseerd leren. Nemen adaptieve technologieën zelfregie van de lerende over leren niet uit handen?


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Meest gelezen nieuws

17-07

Genomineerden SURF Onderwijsawards

Door: de Redactie
01-07

3 mythes over videoleren

Door: de Redactie
25-06

Onderwijsmanagers digibeet?

Door: de Redactie

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.