Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 20-03-2019 | Article Rating | (0) reacties

‘5 x meer geslaagden door elke dag te leren’

‘5 x meer geslaagden door elke dag te leren’

“Slechts zo’n 10 procent van alle online opleidingen wordt afgemaakt”, is de stelling van Tom Bos, mede-oprichter van Online Academy. Door elke cursist dagelijks 5 tot 10 minuten aan het werk te zetten, denkt Bos het slagingspercentage vijf maal hoger te krijgen. Jaren geleden kwam Bos als onderwijs-innovatiemanager bij NCOI Groep, tot de ontdekking dat slechts 8 tot 12 procent van alle e-learningtrajecten wordt afgerond. Hij begon daarom binnen NCOI een eigen start-up: de Online Academy, die in 2016 van start ging. De directeur van de start-up wil het verschil maken door studenten dagelijks enkele minuten via zijn web-responsive app te laten leren. Bos claimt dat met zijn aanpak het slagingspercentages inmiddels “vijf maal hoger” ligt dan bij de concurrenten.

De essentie van het model van Online Academy zit erin dat je dagelijks leert, vertelt Bos op de site van Sprout. “Bij de traditionele e-learning-methodes stamp je op zondag even alles erin, maar bij ons volg je dagelijks een blok van 5 tot 10 minuten. Dit doe je 5 dagen per week en 3 tot 5 weken achter elkaar.” De Online Academy heeft inmiddels duizenden gebruikers via grote en kleine bedrijven in Nederland en daarbuiten. De start-up is gegroeid naar een portfolio van 250 online trainingen.

Lees het uitgebreide artikel op de site van Sprout.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

04-07

Learning Consultant

E-learning Training
02-07

Vacature Accountmanager

inBrain

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.