Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 12-03-2019 | Article Rating | (0) reacties

Avans zoekt samenwerking voor serious games

Avans zoekt samenwerking voor serious games

Derdejaarsstudenten Informatica in Breda gaan ook dit jaar weer serious games ontwikkelen. Zij hebben de technische kennis in huis, maar hebben andere studenten nodig voor inhoudelijke kennis, denk bijvoorbeeld aan de gezondheidszorg. Erco Argante - hun docent bij hogeschool Avans - zoekt opleidingen die willen samenwerken.

De Academie voor Gezondheidszorg (AGZ) en de opleiding Business Innovation doen al mee, maar er is nog ruimte voor andere opleidingen. De Informaticastudenten zijn van lesweek 5 t/m 9 van het laatste blok bezig met het ontwikkelen van de games. Ze hebben daar honderd uur voor, ofwel 4 EC.

Vorig jaar maakten Informaticastudenten een aantal serious games voor externe opdrachtgevers, samen met studenten van AGZ en van de opleiding Integrale Veiligheidskunde. Verschillende opdrachtgevers waren zo onder de indruk dat ze de game willen doorontwikkelen. Voor de gemeente Veenendaal maakten studenten een game met South Park-achtige graphics bedoeld om signalen van hennepkwekerijen te leren herkennen.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Erco Argante via e.argante@avans.nl.

Bron: Avance


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.