Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 04-06-2015 | Article Rating | (0) reacties

Actief leren beter dan instructie

Actief leren beter dan instructie

Het juni-juli nummer van de nieuwsbrief The Teaching Professor bespreekt een meta-analyse van 225 studies waarin twee manieren van lesgeven zijn vergeleken: actief leren versus instructie (active learning approaches versus classes taught via lecture). Het ging specifiek om STEM-lessen. STEM is een veel in de VS gebruikt curriculum, gebaseerd op het concept van het opleiden in vier disciplines: science, technology, engineering and mathematics (wetenschap, technologie, techniek en wiskunde).

 

“The results indicate that average examination scores improved by about 6% in active learning sessions, and that students in classes with traditional lecturing were 1.5 times more likely to fail than were students in classes with active learning.” Dus, bij actief leren haalden studenten een 6% hogere score op de test; de kans om voor een test te zakken, is na klassikale instructie 1,5 keer hoger.

 

Lees het complete artikel op Faculty Focus.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.