Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
We vonden een goed artikel waarin de termen macroleren en microleren worden uitgelegd. Macroleren wordt in het artikel geassocieerd met een lange termijn leerpad en een curriculum, terwijl microleren voor een incidentele leerbehoefte staat. Het zijn volgens de auteur op video gebaseerde leermomenten die een supplement zijn bovenop het curriculum.
Wij vinden het bij Let’s Learn! een interessante gedachtegang, waar we deels in mee gaan. Voor ons is macroleren alles waarvan je weet dat je aan het leren bent, waar je tijd voor moet maken. Het kan dus een webinar zijn, maar ook een volledige leergang of opleiding. Voor de schrijvers van dit artikel ligt het iets anders. Macroleren zou staan voor lange termijn, een echt curriculum.
Microleren daar tegenover vinden ze videoleren. Dat is in de beleving van Let’s Learn! niet de enigste vorm van microleren. Wij werken ook regelmatig met flipbooks, pdf’s, podcasts en infographics. Alles om de lerende snel te helpen in zijn leerbehoefte. Door de verschillende manieren te mixen ontstaat er een honger bij de lerende die goed te stillen is met microlearning interventies. En dat is waar we voor staan: zoveel mogelijk mensen aan het leren krijgen.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.