MOOC-symposium WUR (Wageningen)
Wageningen University houdt op 26 mei een symposium over ‘Research on MOOCs’.
De deelnemers krijgen ’s ochtends een overzicht van de huidige stand van het onderzoek naar MOOCs. ’s Middags worden er eerst praktijkcases behandeld. Belangstellenden voor het presenteren van een case kunnen zich nog aanmelden. De middag wordt afgesloten met 3 plenaire sessies.
Het ochtendprogramma ziet er als volgt uit:
10:00 – 10:15 Welcome – introduction
Dr. Karel Kreijns, Open University of the Netherlands, Chair VOR-Division ICT
Prof. dr. Martin Mulder, ECS, Wageningen University, Chair VOR-Division Higher Education
10:15-10:50 – What is a successful learning process in a MOOC?
Joos Buijs, Hanneke Duisterwinkel, Eindhoven University of Technology
10:50-11:25 – MOOC takers’ outcome beliefs, their attitude, and their intention toward enrolling in MOOCs and completing them
Karel Kreijns, Marco Kaltz, Jaap Walhout, Welten Institute, Open University of the Netherlands
11:25 – 12:00 – The effects of MOOC takers’ skills and abilities and their past experience with MOOCs on their self-efficacy
Jaap Walhout, Karel Kreijns, & Marco Kaltz, Welte
De afsluitende sessies zijn:
15:30 – 16:05 – Who is the Learner in the DelftX Engineering MOOCs?
Pieter de Vries, TU Delft
16:05 – 16:40 – MOOCs, Motivation and Awareness
Ning Ding, Hanze University of Professional Education
16:40-17:15 Students’ learning experiences in MOOCs: A literature review and thematic content analysis
Olga Pilli, ICLON, Leiden University
Deelname is gratis.
Inschrijven kan online.
Het uitgebreide programma staat eveneens online.