Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 07-02-2019 | Article Rating | (0) reacties

‘Just in time’ leren onderdeel digitale werkplek

‘Just in time’ leren onderdeel digitale werkplek

Nu bedrijven agile werkvormen omarmen en continu zoeken naar innovatie, is het tijd om ook op een nieuwe manier over de lerende organisatie te denken, stelt Michiel Hazen van Avanade op de site van Emerce. Medewerkers en werkgevers zijn gebaat bij een digitale werkomgeving die hen blijft voorzien van nieuwe kennis. Door ‘just in time’ leerervaringen onderdeel te maken van de digitale werkplek, is de stap te zetten van een ‘know-it-all’ naar een ‘learn-it-all’ tijdperk.

Machine-learning

Om een lerende organisatie te worden, moet er anders worden gedacht over de rol van het interne werkplekplatform – de systemen waarin veel van de werkprocessen samenkomen, stelt Hazen. Hij pleit voor de inzet van machine-learning bij het ondersteunen van werknemers. “Iemand die voor het eerst een rapportage toevoegt aan het interne HR-systeem kan worden herkend als kersverse manager. Online content over hoe je een team opbouwt of mensen coacht is dan waarschijnlijk heel welkom. Hetzelfde principe gaat op voor een medewerker die voor het eerst een daily stand-up in zijn digitale agenda heeft staan. Met een bite-size training over hoe zo’n bijeenkomst werkt, is iemand op weg te helpen. Andersom geldt dat de evaluatiemomenten die binnen agile sprints worden gehouden, waardevolle inzichten opleveren. Daarvan kunnen anderen in de organisatie ‘just in time’ leren. Deze impliciete ervaringen expliciet maken is een serieuze kans en uitdaging voor de nabije toekomst.”

Lees het hele artikel op Emerce.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.