Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De Nederlandse overheid investeerde en investeert miljoenen in de markt voor serious games. "Maar nog steeds is de Serious Game geen commercieel succes, én is er geen bewijs voor effectiviteit", stelt Rogier Kahlmann in The Post Online. Hij stelt dat Dutch Game Garden - de gesubsidieerde incubator - in de subsidieaanvraag ten onrechte stelde dat 'de markt voor serious gaming in Nederland wordt geschat op 375 miljoen euro omzet'. Kahlmann: "De daadwerkelijke omzet van Serious Games kwam op dat moment niet eens in de buurt van het genoemde bedrag." Ondertussen is de focus verlegd van serious naar applied games. "Nog steeds is er geen betrouwbare data, en tóch moeten we weer opschalen, nu voor ‘Applied’. Of dat iets anders is dan ‘Serious’, blijft vaag. Bewijs dat dat nu wél werkt is er ook niet", besluit Kahlmann zijn column. Bron: The Post Online
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.