Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Atrivision | 05-02-2015 | Article Rating | (1) reacties

Leren anno 2015

Leren anno 2015

In zijn column* uit Ger Driesen, medeoprichter van Challenge Leadership Development Academy, kritiek op de ‘one size fits all’ benadering van het 70:20:10 principe en geeft hij aan dat het principe de HRD-professional te kort doet. Hij gaat mee in het idee van onderzoeker Wellins om de HRD-professional te zien als ‘Master Blender’.

 

Bij Atrivision kunnen ons vinden in deze stelling, maar gooien het 70:20:10 principe niet zomaar overboord. Wij zijn het eens met Driesen dat de exacte cijfers niet altijd overeenkomen met de praktijk, echter het principe is een goede kapstok om de verschuiving naar praktijkgericht leren te illustreren. Het 70:20:10 principe geeft een andere kijk op leren en ontwikkelen, die aansluit bij onze visie op leren, dat altijd gericht moet zijn op de praktijk en een combinatie is van verschillende leervormen en leermomenten. E-Learning is hiermee een belangrijk ingrediënt geworden van de Master Blend.

 

>> Meer weten over de rol van e-Learning binnen een Master Blend? Lees onze blog

* Leiders willen geen 70:20:10 - Tijdschrift Opleiding & Ontwikkeling (O&O) - november/december 2014 



Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Paul Jacobs
Van Paul Jacobs | 05-02-2015
De verhouding tussen formeel en informeel leren is inderdaad lastig af te meten (wegen?) in cijfers. Het is van belang dat bij het ontwerpen van leerprocessen kritisch wordt gekeken naar het nut en beoogde doel van elke leerinterventie. De bewustwording van leren is de eerste stap.

Charles Jennings zegt daar zelf over:
70:20:10 - It’s not about the numbers, it’s all about change
Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 07-05-2022

Hoe de pandemie ons leren veranderde

De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.