Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Consultancybureau &samhoud neemt een belang in Ranj, specialist op het gebied van applied gaming. Het Rotterdamse Ranj gaat verder als &ranj. Ranj is naar eigen zeggen een wereldwijde pionier in applied games en gamification. Het bureau werkt met circa dertig mensen vanuit kantoren in Rotterdam, Hamburg en Minneapolis voor grote klanten in onder meer de corporate wereld (o.a. Philips, Shell en Heineken) en in de zorg. Ranj richt zich op het ontwikkelen van toegepaste games voor managers, met als doel om menselijk gedrag te veranderen.
In 2013 schreef Capgemini Consulting een rapport, waarin het gamification tot een megatrend bombardeerde. Twee jaar later lijkt de voorspelling langzaam uit de komen. Onderzoeksbureau Gartner stelt dat de aandacht voor gamification wereldwijd fors is toegenomen. Deze markt zou in 2016 goed zijn voor zo’n $2,8 miljard. In 2012 was dat nog maar $242 miljoen. Belangrijkste aanjager: de nieuwe generatie leest minder boeken en leert steeds meer via games, ook op bestuursniveau.
Om in te spelen op deze trend, neemt &samhoud een belang van 50% in Ranj. Met de bundeling van krachten wil het adviesbureau zijn kennis in HR, leiderschap en change combineren met de gaming-kennis en -tooling van Ranj.
Bron: Consultancy.nl
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.