Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Digitalisering is van invloed op het gedrag van werknemers. Welke gevolgen moet dit hebben voor ‘Learning & Development”?
Vandaag stuitte ik op een Research Bulletin van Bersin by Deloitte uit 2014. Daarin wordt een pleidooi gehouden om leren en ontwikkelen op een andere manier te gaan benaderen:
De samenstellers constateren namelijk dat leren binnen arbeidsorganisaties steeds minder vaak verbonden is met het werk, gedrag, gewoontes en voorkeuren van lerenden. Lerenden zijn vandaag de dag steeds minder gemotiveerd om deel te nemen aan de klassieke trainingen en cursussen, waar zij vooral passieve consument zijn.
Dat heeft volgens de auteurs van het bulletin een aantal oorzaken:
De auteurs stellen ook dat het eenvoudiger is om gebruik te maken van verschuivingen in het gedrag van mensen, dan om hen te veranderen.
Voorkom jumping to solutions
Ik heb behoefte om een aantal opmerkingen hierbij te maken:
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.