Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Een onderzoek op initiatief van de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) laat zien dat e-learning voor zorgprofessionals minimaal net zo effectief is als traditionele manieren van trainen. Deze conclusie trekken onderzoekers van het Imperial College London. Het breder inzetten van e-learning kan, aldus het onderzoeksrapport, helpen om het wereldwijde tekort aan professionals terug te dringen. De schatting is dat er wereldwijd een tekort is van 7,2 miljoen medewerkers. Een aantal dat nog steeds groeit. Voor het onderzoek werd e-learning zowel online als offline (CD-ROM, usb-sticks) ingezet. Voor beide methoden geldt dat het verwerven van kennis en vaardigheden minstens net zo effectief was als klassikale methoden, vaak bleek e-learning beter. Bron: ScienceDaily. Zie ook: Transformative Education for Health Professionals
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.