Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Games zijn meer dan een spelletje. En serious games hebben een groter bereik dan alleen traditionele leer- en opleidingssituaties. Dat blijkt ook uit een onderzoek van de Hogeschool Rotterdam, waarbij wordt bekeken wat de waarde van games kan zijn voor het helpen van depressieve jongeren. In de gezondheidszorg wordt al veel gebruik gemaakt van serious games als vervanging, vereenvoudiging en verbetering van bestaande hulp. Onder de noemer eHealth wordt ook gekeken naar de mogelijke inzet in de jeugdzorg. In dat kader gaan de lectoraten Publieke Zorg en Preventie voor Jeugd en Zorgtechnologie van de Hogeschool Rotterdam, in samenwerking met de Faculteit der Gezondheidswetenschappen van Universidade de Aveiro (Portugal) en Horizon Jeugdzorg en Onderwijs de komende zes jaar werken aan de ontwikkeling, toetsing en verspreiding van een serious game die de mentale vitaliteit van jongeren moet versterken. Bron: ScienceGuide
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.