Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Mobiele games kunnen de leerervaring intensiveren. Maar niet alle typen games zijn geschikt voor alle vormen van leren. Deze conclusie trekt Birgit Schmitz in haar proefschrift 'Mobile Games for Learning: A Pattern-Based Approach'. Schmitz onderzocht bij de Open Universiteit in Heerlen de voorwaarden en eisen die van belang zijn om mobiele games geschikt en effectief in te zetten voor leeromgevingen. Mobiele technologieën worden steeds belangrijker en zijn overal beschikbaar. Dat ze effectief zijn in het ondersteunen van leren bij verschillende groepen en onderwerpen wordt inmiddels algemeen erkend, is een van de conclusies van Schmitz: "Het interactieve karakter van mobiele media maakt een meer intensieve leerervaring mogelijk door het verrijken van objecten, plaatsen en activiteiten. Hetzelfde geldt voor games die bovendien ook nog heel motiverend blijken te werken. De combinatie van mobiele technologie en digitale games voor het ondersteunen van het leren ligt dan ook voor de hand en leidt tot een toenemende druk op onderwijsinstellingen om hun onderwijs aan te passen en te vernieuwen". Birgit Schmitz maakte een raamwerk waarin is af te lezen welk type game geschikt is voor welke categorieën van onderwijskundige doelen. Op basis daarvan ontwikkelde ze voorbeeldontwerpen voor games en inventariseerde ze ontwerpissues waarmee rekening moet worden gehouden bij het implementeren van mobiele games. Schmitz verdedigt haar proefschrift op 12 december 2014 bij de Open Universiteit in Heerlen. Bron: AutomatiseringGids
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.