Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 09-12-2014 | Article Rating | (0) reacties

Raamwerk voor mobiele games

Raamwerk voor mobiele games

Mobiele games kunnen de leerervaring intensiveren. Maar niet alle typen games zijn geschikt voor alle vormen van leren. Deze conclusie trekt Birgit Schmitz in haar proefschrift 'Mobile Games for Learning: A Pattern-Based Approach'.

Schmitz onderzocht  bij de Open Universiteit in Heerlen de voorwaarden en eisen die van belang zijn om mobiele games geschikt en effectief in te zetten voor leeromgevingen. Mobiele technologieën worden steeds belangrijker en zijn overal beschikbaar. Dat ze effectief zijn in het ondersteunen van leren bij verschillende groepen en onderwerpen wordt inmiddels algemeen erkend, is een van de conclusies van Schmitz: "Het interactieve karakter van mobiele media maakt een meer intensieve leerervaring mogelijk door het verrijken van objecten, plaatsen en activiteiten. Hetzelfde geldt voor games die bovendien ook nog heel motiverend blijken te werken. De combinatie van mobiele technologie en digitale games voor het ondersteunen van het leren ligt dan ook voor de hand en leidt tot een toenemende druk op onderwijsinstellingen om hun onderwijs aan te passen en te vernieuwen".

Birgit Schmitz maakte een raamwerk waarin is af te lezen welk type game geschikt is voor welke categorieën van onderwijskundige doelen. Op basis daarvan ontwikkelde ze voorbeeldontwerpen voor games en inventariseerde ze ontwerpissues waarmee rekening moet worden gehouden bij het implementeren van mobiele games.

Schmitz verdedigt haar proefschrift op 12 december 2014 bij de Open Universiteit in Heerlen.

Bron:
AutomatiseringGids


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 07-05-2022

Hoe de pandemie ons leren veranderde

De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.