Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Op de site ScienceGuide vertelt Willem van Valkenburg van de TU Delft “hoe we het beste kunnen leren van én met MOOCs”. Van Valkenburg bezocht de ‘Learning with MOOCs’-workshop op de campus van het MIT in de VS. Zijn belangrijkste conclusie: “De techniek is op orde, nu moet leren centraal staan.” In het artikel op ScienceGuide gaat Van Valkenburg in op de vijf lessen die hij heeft geleerd tijdens de workshop: 1. de technologie van MOOCs is op orde. Nu is het tijd om aandacht te richten op en te begrijpen hoe we het best de lerenden kunnen ondersteunen in deze omgevingen. 2. MOOCs moeten volledig open worden: open content, open platform, open data en open models voor analyseren van data. 3. voor een topkwaliteit MOOC heb je een multidisciplinair team nodig met inhoudsdeskundige, onderwijskundigen, toetsexperts, multimediaspecialisten en onderzoekers. 4. op het gebied van onderzoek moeten we de vraag omdraaien: niet welke vragen kunnen we beantwoorden met opgeslagen data, maar welke data hebben wij nodig om onze vragen te beantwoorden. 5. zijn werkgever, de TU Delft heeft een goede keuze gemaakt met het opzetten van de Extension School en met het integreren van het ontwikkelen van MOOCs, online- en blended onderwijs. Lees het volledige artikel op ScienceGuide.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.