Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 05-08-2014 | Article Rating | (0) reacties

Nederland Leert: fotowedstrijd

Nederland Leert: fotowedstrijd

Onder de naam ‘Nederland Leert’ is deze maand een campagne begonnen om het leren positief onder de aandacht te brengen. Nederland Leert is een branche-initiatief, dat de aandacht wil vestigen op het groeiend economisch belang van een leven lang leren. De campagne begint met een online fotowedstrijd, bedoeld om het ‘leren’ in beeld te brengen. Met als motto: leren is niet alleen een ‘noodzakelijk kwaad’; leren is ook leuk.

Deelnemers aan de actie kunnen tot 15 september 2014 hun leerselfies en -foto’s met hun favoriete leraar, trainer of coach uploaden via de website van
Nederland Leert. Zij dingen mee naar een publieks- en een juryprijs in verschillende categorieën. Het publiek kan stemmen via de actiesite. De jury bestaat uit Bas Haring en de fotografen Lars Boering en Marieke van der Velden en leraar van het jaar 2013 Jan Willem van den Bos. De prijsuitreiking vindt plaats op 24 september bij Sanoma in Hoofddorp. 


Van de Nederlanders volgt op dit moment 16,5 procent een opleiding naast zijn of haar werk. Het streven van het kabinet is een stijging naar 20 procent in 2020. Verschillende partijen hebben de handen ineengeslagen voor dit initiatief. “We hopen met deze actie bewustwording te creëren voor de positieve aspecten van een leven lang leren. Of je jezelf nu op persoonlijk of professioneel vlak ontwikkelt , de groei die je ervaart tijdens een leerproces is uiteindelijk vrijwel altijd positief. Met de foto’s kunnen mensen elkaar inspireren en motiveren”, aldus Helma van den Berg, auteur op het gebied van Het Nieuwe Leren, werkzaam bij
HEMA academie en één van de initiatiefnemers van Nederland Leert.

Ruimte voor ontwikkeling

Betrokkenheid bij de eigen persoonlijke ontwikkeling is een goede succesindicator. Ruben Timmerman, oprichter van opleidingsvergelijkingssite Springest en mede-initiatiefnemer van NL leert, licht toe: “We zien dat werknemers steeds vaker zelf op zoek gaan naar mogelijkheden om door te leren. Hun zelfredzaamheid wordt groter. Werkgevers zouden werknemers de ruimte moeten bieden om hun eigen weg te vinden in hun ontwikkeling. Dat komt hun motivatie ten goede, en zo worden betere resultaten geboekt. Wij hopen dat dit initiatief inspireert en bijdraagt aan de bewustwording van die interne motivatie, want met de juiste motivatie leert iedereen graag iets nieuws.”

Over Nederland Leert

Nederland Leert is een gezamenlijk initiatief van HEMA academie, UPlearning, Libelle Academy, Heutink, LuisterWijs en Springest, opgericht om met jaarlijkse campagnes extra positieve aandacht voor leren te creëren. De eerste campagne vindt plaats van 1 augustus tot 24 september 2014. Partners in deze campagne zijn  ECDL, Van den Berg Training & Advies, Nikta, Satisvact, e-learning.nl, HEMA New Services, A&O provincies en Moovs.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.