Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 20-06-2014 | Article Rating | (0) reacties

Onderzoek Spaced Learning

Onderzoek Spaced Learning

Een onderzoek uit 2006 is nog steeds relevant: het laat zien hoe je leren over de tijd uitgesmeerd kunt inzetten binnen werksituaties.

Will Thalheimer heeft in een kort bericht een onderzoek aangehaald dat ie zelf in 2006 heeft gepubliceerd. Het bevat vele relevante en toepasbare inzichten. Niet alleen is het een overzicht van vele studies maar het bevat ook vele voorbeelden en concrete adviezen.

Het onderzoeksrapport ‘Spacing Learning Over Time’ downloaden kan hier.

Engelstalige samenvatting:



This report reviews research on the spacing effect and related learning factors from the preeminent refereed journals on learning, memory, and instruction.


The research shows that spacing learning over time produces substantial learning benefits. These benefits result from different mechanisms, including those based on repetitions and those based on other factors. Spaced-repetition effects are particularly noteworthy given the enormous research literature supporting their use.


The following findings are highlighted in the report:



    1. Repetitions—if well designed—are very effective in supporting learning.
    2. Spaced repetitions are generally more effective than non-spaced repetitions.
    3. Both presentations of learning material and retrieval practice opportunities produce benefits when utilized as spaced repetitions.
    4. Spacing is particularly beneficial if long-term retention is the goal—as is true of most training situations. Spacing helps minimize forgetting.
    5. Wider spacings are generally more effective than narrower spacings, although there may be a point where spacings that are too wide are counterproductive. A good heuristic is to aim for having the length of the spacing interval be equal to the retention interval.
    6. Spacing repetitions over time can hurt retrieval during learning events while it generates better remembering in the future (after the learning events).
    7. Gradually expanding the length of spacings can create benefits, but these benefits generally do not outperform consistent spacing intervals.
    8. One way to utilize spacing is to change the definition of a learning event to include the connotation that learning takes place over time—real learning doesn’t usually occur in one-time events.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.