Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Faculty of Skills | 20-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Trainen in de digital age: outdated of onmisbaar?

Trainen in de digital age: outdated of onmisbaar?

Technologische ontwikkelingen en veranderingen op de werkvloer dragen bij aan een steeds dynamischer wordende werkomgeving. Medewerkers worden gebombardeerd met mails, appjes en andere prikkels. Er blijft minder tijd over om vaardigheden en kennis door training op niveau te houden. Ontdek waarom het juist in deze tijden belangrijk is om vast te houden aan je training!

De drukke medewerker

Uit een recent rapport van Josh Bersin blijkt dat de medewerker vandaag de dag een behoorlijk bezig bijtje is. Een groot deel van de werktijd wordt besteed aan het zoeken van informatie. Daarnaast wordt men constant afgeleid door binnenkomende berichtjes. Ironisch genoeg zijn veel van deze berichtjes afkomstig van werkgerelateerde media. Ook blijkt dat de gemiddelde kantoormedewerker liefst 25% van zijn werkdag besteedt aan het lezen en beantwoorden van e-mail. Bovendien neemt de hedendaagse werknemer bijna een week minder vakantie dan in de jaren ‘90. Toch is tijd voor veel medewerkers nog een schaars goed. Tweederde van de kenniswerkers klaagt zelfs dat ze geen tijd hebben om hun baan naar wens te vervullen. Misschien dat training en ontwikkeling daardoor ook een beetje in verval raken, want hier wordt nog slechts 24 minuten per week aan besteed. Dat terwijl continue training en ontwikkeling juist zo belangrijk is om blijvende resultaten te boeken binnen een organisatie.

Met de tijd mee

Als gevolg van alle drukte wil de medewerker het liefst zo snel en mobiel mogelijk trainen, vertelt het rapport. Via nieuwe technologieën moeten trainingen als het ware bezorgd worden aan de deelnemers. De mogelijkheid om te trainen op een smartphone is hier een goed voorbeeld van. De verwachting is dat deze dynamische vorm van trainen in de toekomst de standaard wordt. Misschien nog wel de belangrijkste ontwikkeling in de trainingindustrie is de toenemende personalisatie van trainingen. De trainingsbehoeften van hedendaagse medewerkers zijn uniek en vragen om meer dan een standaard training bestemd voor meerdere afdelingen. Als een drukke medewerker tijd maakt voor een training, wordt er wel verwacht dat deze training van waarde is voor de specifieke rol van de medewerker. Gespecialiseerde trainingsprogramma's per afdeling, team of zelfs persoon kunnen de basis vormen voor een soepel lopende organisatie. Sterker nog, als deze trainingsmogelijkheden niet genoeg beschikbaar zijn kan er binnen een organisatie onvrede ontstaan over de leer- en ontwikkelingsmogelijkheden, blijkt uit onderzoek van Deloitte. Datzelfde onderzoek toont ook dat managers erg veel belang hechten aan training en ontwikkeling binnen hun organisatie. Dus de wil om een mooi ontwikkelingsplan op te zetten is er in ieder geval.

Waarom juist nu?

“Maar als de medewerker tegenwoordig al zo weinig tijd heeft, waarom zou ik ze dan überhaupt nog laten trainen?” hoor ik je vragen. Ten eerste blijkt uit het rapport van Bersin dat ruim 80% van alle organisaties hun business omschrijven als ‘complex’ of ‘zeer complex’ voor medewerkers. Dan is het dus van belang dat een medewerker genoeg kennis en vaardigheden opdoet om te kunnen presteren, en deze ook up to date houdt. Dat geldt alleen maar meer voor nieuwe werknemers, die zich de communicatie van de organisatie nog niet eigen hebben gemaakt. Een trainingstraject om soepel te integreren in een nieuwe werkomgeving is dus helemaal geen gek idee. Ook is het belangrijk om niet de mensen achter de technologie te vergeten. In veel sectoren zijn digitalisering en automatisering bloeiende trends. Een trainingsprogramma kan niet alleen helpen om medewerkers om te laten gaan met deze nieuwe technologieën, het is ook een teken van vertrouwen. Een training voor medewerkers geeft aan dat er nog steeds geïnvesteerd wordt in de ontwikkeling van het personeel en dat men niet bang hoeft te zijn voor de toenemende automatisering in de betreffende sector. Genoeg redenen dus om ook in the digital age actief te blijven trainen!

Download de casestudy en ontdek hoe Lekkerland 100% participatie behaalde voor hun online trainingsprogramma!


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.