Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Xerox zet gamification in, om het werk in callcenters te verbeteren. Veel werknemers in callcenters voelen zich geïsoleerd en vinden dat ze weinig directe feedback krijgen op de manier waarop ze met klanten communiceren. Om dat gevoel weg te nemen ontwikkelden onderzoekers van Xerox software die gebruik maakt van gamification om feedback te geven en om teamwork in het callcenter aan te moedigen.
Sociale wetenschappers van het Xerox Research Center Europe (XRCE) in Frankrijk bestudeerden verschillende aspecten van het werk van callcenter-agents om meer inzicht te krijgen in hun dagelijkse uitdagingen. Op basis van de uitkomsten ontwikkelden ze de Xerox Agent Performance Indicator Software (Xerox API).
Gedurende de werkdag geeft Xerox API de werknemers continu feedback over hun prestaties op een grappige en interactieve manier. Daarbij wordt gebruik gemaakt van groene, gele en rode kleurencodes, waaruit zij kunnen opmaken hoe goed ze bezig zijn op bijvoorbeeld het gebied van tijdbesteding en het aantal afgehandelde gesprekken. De dagelijkse e-mails met prestatierapporten die bij traditionele feedbackmethodes noodzakelijk zijn, worden hiermee in principe overbodig.
“De technologie moedigt samenwerking aan en stelt doelen die bijdragen aan een gezonde competitie in het callcenter”, aldus Simon Verzijl, Group President Commercial Xerox Services Europe. Voor 2014 is Xerox opnieuw in de race om de Innovation Award van de NCCA te winnen. Op donderdag 24 april worden de definitieve winnaars bekend gemaakt tijdens het Telecommerce Gala.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.