Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Jurriaan van Rijswijk van het Center for Applied Games is van mening dat Nederland een koploper is in de game-industrie. Dat zegt hij in een interview op de site Marketingfacts.
“We zijn absoluut een koploper. Nederland telt 330 gamebedrijven, waarvan, als je dat niet al te streng neemt, ongeveer 40 procent bezig is op het terrein van applied games. Dus tussen de 100 en de 120 studio’s die daarmee bezig zijn.”
Waar ze exact mee bezig zijn, werd eerst nog ‘serious games’ genoemd. Spelletjes, veelal digitaal, die je iets leren en gedragsverandering tot gevolg hebben. Met als tot de verbeelding sprekend voorbeeld het spel Re-Mision. Een game die kinderen met kanker helpt sneller te herstellen, omdat ze zich dankzij het spel beter aan hun therapie houden. Dankzij een spel als Re-Mission zijn steeds meer mensen overtuigd van het nut en de noodzaak van applied games. “Men ziet het wel, maar snapt nog niet hoe het werkt. De vraag vanuit de markt is gigantisch. Nu komt het aan op leveren, maar de productie is op dit moment de belemmerende factor.”
Lees het hele interview op Marketingfacts.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.