Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Verpleegkundige Peter Vink stoort zich aan e-learningmodules die geen gebruik maken van alle technische mogelijkheden, maar die simpelweg een studieboek nabootsen. ‘De professional zit niet te wachten op een gedigitaliseerd studieboek.’ Dat schrijft hij op Nursing.
"Als klein jochie maakte ik kennis met de computer. Als tiener was ik er niet van weg te slaan. Ik ben opgegroeid in de computergeneratie, dus je zou denken ik nu maar al te graag mijn kennis opdoe via de computer. Integendeel. Ook al ben ik van de technische generatie, ik lees niet graag van een scherm. Tuurlijk, de tekstjes van Facebook en een sporadisch online artikel zijn nog wel te doen. Maar als ik theoretische kennis moet leren, doe ik dat het liefst uit een boek. Met een markeerstift in de hand en een kladblok ernaast. De meeste e-learning modules die ik zie, zijn een digitale versie van een studieboek. En dit is precies wat niet werkt. Ik ben niet te motiveren om een hedendaagse e-learning module te volgen. Dit komt vooral door gemiste kansen in methodiek en aankleding."
Op Nursing is zijn hele verhaal te lezen.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.