Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 10-03-2014 | Article Rating | (0) reacties

Rapport UK over MOOC’s

Rapport UK over MOOC’s

De Universiteit van Edingburgh heeft een rapport opgesteld waarbij vanuit de literatuur en vanuit ervaring met 58 MOOC’s gekeken wordt naar de betekenis en gevolgen.

Via blog van Pierre Gorissen, dank voor de tip Pierre!

Het rapport besteedt aandacht aan de soorten MOOC’s, geeft een inzicht in de 58 uitgevoerde MOOC’s in de UK, geeft inzichten vanuit de literatuur en ze kijken hierbij naar de didactische aanpak en de rol van docent en student. Aan het einde komen er 3 aanbevelingen voor het beleid aangaande MOOC’s.

Drie concrete aanbevelingen

  1. MOOCs are multiple: UK MOOCs have multiple pedagogic forms and intentions, and we can no longer define them as a single ‘transformative’ entity. Broad-brush descriptions of MOOC pedagogy in terms of a cMOOC/xMOOC binary are no longer representative or particularly useful.A more nuanced approach to institutional thinking around MOOCs is now needed: one which takes account of an analysis of MOOC pedagogy at a micro level of individual course design.

  2. MOOC pedagogy is not embedded in MOOC platforms, but is negotiated and emergent. Multiple social and material influences converge when MOOC pedagogy is enacted: teacher preferences and beliefs, disciplinary influences, patterns of learner expectation and engagement, and other contextual factors such as institutional teaching culture or the desire to generate analytics.We need to give greater attention to MOOC pedagogy as a socio-material and discipline-informed issue.

  3. ‘The teacher’ persists in the MOOC. Though MOOC teaching functions are often disaggregated and delegated to automated processes and community-based social learning, the place and visibility of the teacher remain of central importance. MOOC teaching is high visibility, high risk and dependent on significant intellectual, emotional and time commitment from academics and the professionals who work alongside them.
Het rapport kun je hier downloaden (pdf, 7 MB)


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.