Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 10-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Gamification: van succes naar verslaving

Gamification: van succes naar verslaving

Gamification biedt vele mogelijkheden en kan aanzienlijke voordelen bieden ten opzichte van meer aanbodgedreven leerinterventies. “Mensen zijn van nature vaak competitief en zijn mede daarom gevoelig voor gamification”, schrijft Henk-Jan Buist op computerworld.nl. “Diverse apps bieden medailles, levels en statistieken, net als in een game, om je gemotiveerd te houden. Duolingo doet het bijvoorbeeld zodat je gemotiveerd blijft om je taallessen vol te houden, Headspace om je dagelijks terug te laten keren voor meditatie-oefeningen en diverse sport-apps hanteren gamification om je discipline aan te leren. Ik gebruikte ze allemaal - en met veel plezier”, voegt hij er aan toe.

Toch besloot hij om zijn Fitbit ‘aan de kant te smijten’. En niet vanwege privacy issues, een vaak gehoorde klacht. Aanvankelijk had hij de Fitbit aangeschaft om te revalideren nadat hij zijn enkelbanden had gescheurd. Maar na een succesvolle revalidatie, keerde de Fitbit om zijn pols zich tegen de drager. “De Fitbit had het gewenste effect en ondertussen was de gegamificeerde verslaving goed op gang gekomen”, schrijft Buist. Door zijn competitieve instelling, raakte zijn enkel overbelast. Het betekende exit Fitbit.

Lees zijn verslag op computerworld.nl.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

15-10

(e-)Learning Consultant

The Courseware Company
14-08

Account Manager

UP learning

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 13-03-2018

Is 360 VR de heilige graal ?

Wat is 360 virtual reality? En wat kun je ermee? Een beschouwing van Helma van den Berg van Let's Learn.