Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onderzoek door PW. in samenwerking met de Universiteit van Tilburg en AFAS laat zien dat HR-professionals bekend zijn met HR-ondersteunende technologie, zoals sociale media, online learning, metrics en online assessments. Gamification, virtual reality, algoritmes en kunstmatige intelligentie zijn veel minder bekend en worden nog niet ingezet. Van de ondervraagde professionals kent 97,4% online learning, 51% van de professionals zet het ook daadwerkelijk in.
HR-professionals zijn het meest bekend met de technologieën:
De meest onbekende HR-ondersteunende technologieën zijn:
HR-professionals zijn matig tevreden over hun digitale kennis en vaardigheden. Een kwart van de respondenten geeft aan tevreden tot zeer tevreden te zijn. Ruim 34% is (zeer) ontevreden over de eigen vaardigheden. 36% is ontevreden over het eigen kennisniveau.
HR-respondenten zijn kritisch over in welke mate ze zijn voorbereid op het gebruik van HR-ondersteunende technologieën. 70% geeft aan enigszins voorbereid te zijn. Ruim 12 procent is goed voorbereid. 18% geeft aan helemaal niet voorbereid te zijn.
Bron: pwnet.nl
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.