Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Applied gaming wordt steeds vaker gebruikt bij preventie en behandeling van geestelijke aandoeningen bij de jeugd. Toch zijn er ook grenzen aan wat er mogelijk is met gaming. Dat zijn de belangrijkste conclusies van een netwerkbijeenkomst ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van het Trimbos-instituut. Allerlei vormen van gaming worden al toegepast in de behandeling van fysieke gezondheidsproblemen. Bijvoorbeeld een blended leefstijlprogramma met serious gaming om werknemers of diabetici langer gezond te houden. Het Medisch Spectrum Twente heeft recent op de poli Kindergeneeskunde een interactieve playground geopend, waarbij beweging en monitoring van astmapatiënten gecombineerd wordt. Met een digitaal spel worden patiëntjes gestimuleerd om meer te bewegen. Verder wordt onderzocht hoe gaming kinderen met sensorische problemen kan helpen hun impulsen onder controle te houden. De laatste jaren komen er ook steeds toepassingen, bedoeld om problemen met mentale gezondheid aan te pakken. Bijvoorbeeld therapeutische videogames om (angst)klachten bij kinderen te verminderen. Games kunnen ingezet worden bij scholen, GGZ- en jeugdzorginstellingen, huisartsen, maar ook ziekenhuizen en bedrijven. Lees op ICT&health meer over wat er op de netwerkbijeenkomst is besproken. Bron: ICT&health
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.