Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onder leiding van de voormalig Britse parlementariër Harold Elletson gingen Julia Hobsbawn en Joe Edelman in debat met Claire Fox en Marc Prensky over de motie “Aangezien internet en sociale media het denken en leren op een niet altijd gunstige manier beïnvloeden, moeten onderwijsinstellingen stappen ondernemen om studenten aan te moedigen hier minder afhankelijk van te worden”.
Onderzoekers maken zich zorgen over de negatieve psychologische effecten van een intensief gebruik van sociale media. Voorstanders mensen dat de voordelen van deze media groter zijn dan de negatieve effecten. Dat bleek ook uit het debat. Er werd overigens ook gepleit voor meer onderzoek (blijf niet hangen in een ‘geloof’). Maak ook duidelijk over welke sociale media je het hebt.
Argumenten voor de stelling
Argumenten tegen de stelling
De uitslag van de stemming: de motie is net verworpen. Eerlijk gezegd had ik dat vooraf niet verwacht, gezien de formulering van de motie. Mogelijk kwam dat door de sprekers.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.