Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 01-11-2017 | Article Rating | (0) reacties

Gamification meer dan spel, meer dan leren

Gamification meer dan spel, meer dan leren

Veel mensen kennen games als spelletje. In toenemende mate worden games ook gezien als middel om te leren. Maar ook marketeers omarmen de mogelijkheden van games. Een interessant artikel daarover op de site van Emerce laat zien hoe het werkt en wat je wel en niet moet doen.

Hoe gamification wordt ingezet hangt af van de strategische keuzes die kunnen worden bepaald aan de hand van het GAMER-principes: Goal, Audience, Method, Experience en Results.

Doelen (goals) die een marketeer kan hebben met gamification:

·         Verrijking van het klantprofiel

·         Vragen naar feedback

·         Verbetering van de loyaliteit van de klant

·         Verhogen van gebruiksfrequentie

·         Het ‘top of mind’ willen zijn

·         Leadgeneratie

·         Het verhogen van sales

·         Verhoging van de productkennis

·         Creatie van user generated content (UGC)

Lees meer over het GAMER-principe op de site van Emerce. Daar staan ook concrete voorbeelden.

 

 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.