Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 19-08-2013 | Article Rating | (0) reacties

Tin Can Moodle Plugin klaar

Tin Can Moodle Plugin klaar

Andre Downes heeft een Moodle Plugin geschreven die Tin Can integratie mogelijk maakt.

Tin Can de opvolger van SCORM

Tin Can wordt ook wel eens de opvolger van SCORM genoemd. Met SCORM is de zelfstudiecontent binnen een leeromgeving beschikbaar en kan een leeromgeving rapportages leveren over wie wat op welk moment met welke score heeft gedaan.

Tin Can is in staat om allerlei data te verzamelen. Niet alleen van een zelfstudiemodule (webbased training/WBT/SCO/SCORMpakket) maar van alle offline en online activiteiten. Zie de Tin Can API site voor meer uitleg.

Tin Can in Moodle

Andrew Downes heeft een Moodle Plugin gemaakt waarmee Tin Can activiteiten vanuit de leeromgeving kunnen worden opgestart en deze kunnen dan gevolgd worden. De data wordt verzameld in Moodle.

Op dit moment is de Plug-in ingediend maar is nog niet beschikbaar via de Moodle website. Op de Moodle site beschrijft Andre Downes de plug-in.

Als je al aan de slag wilt dan kun je de plug-in downloaden via Github.

Om een beter beeld te krijgen van Tin Can kun je interview met Hans Helmonds bekijken die Tin Can heeft ingezet bij een congres:


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.