Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Harvard heeft onderzoek uitgevoerd waarbij ze online videocolleges onderbraken door vragen en opdrachten. Studenten scoren hoger als ze dit hebben gedaan.
In de MOOC over Gamification op Coursera die ik momenteel volg worden tijdens de video’s met uitleg steeds meerkeuzevragen gesteld of kleine opdrachten gegeven. Dit vind ik zelf erg prettig en zorgt ervoor dat ik meer betrokken ben. Een voorbeeld uit de MOOC over gamification die ik momenteel volg: tussen de uitleg op video krijg je steeds een vraag of opdracht tussen de filmfragmenten.
Uit onderzoek van Harvard blijkt nu dat het onderbreken van een video-college door een activiteit of een aantal vragen bij de lerende uiteindelijk zorgt voor een hogere score op een eindtoets. Ook werd de aandacht beter vastgehouden en waren ze bij de eindtoets minder zenuwachtig.
Met dank aan het bericht op nu.nl
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.