Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 20-03-2013 | Article Rating | (0) reacties

e-Learning boek in de maak van Wilfred Rubens

e-Learning boek in de maak van Wilfred Rubens



Boek over e-Learning

Wilfred is bezig met een boek over e-Learning. Hij verwacht het boek begin juni te kunnen presenteren in het Innovatiehuis in ’s-Hertogenbosch.

De uitgebreide inhoudsopgave vindt u in zijn blogpost, het bestaat uit 4 delen:

  1. Algemeen (terugblik en omgevingsfactoren).
  2. Visies op en opvattingen over leren (drijfveren voor leren, wie staat centraal, van hiërarchisch leren naar ‘we-archy learning’, nieuwe visies op e-learning, open education en mythes ontmaskerd)
  3. Digitale didactiek (pijlers digitale didactiek, modellen digitale didactiek en digitale didactiek toegepast).
  4. Leertechnologieën (technologische ontwikkelingen, elektronische leeromgeving, learning analytics, mobiele technologie, sociale media en overige leertechnologieën).

Vraag aan u

Wilfred twijfelt er nog over of hij zijn boek laat drukken of via printing on demand beschikbaar stelt.

Aan u de vraag: Welk type boek over e-learning trends en ontwikkelingen zou u aanschaffen?

Boeken over zelf uitgeven

Zelf heb ik twee boeken gelezen over deze vraag die beide het lezen absoluut waard zijn:


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.