Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onderzoek: “superheld spelen in virtual reality moedigt sociaal gedrag aan”
In het artikel 'Virtual Superheroes: Using Superpowers in Virtual Reality to Encourage Prosocial Behavior' geven auteurs Rosenberg, Baughman en Bailenson aan dat het spelen van (pro)sociale games leidt tot socialer gedrag in de echte wereld.
Dit was uit verschillende studies al naar voren gekomen. Deze drie auteurs hebben vervolgens ingezoomd op de link tussen virtual reality en sociaal gedrag in de echte wereld. Hierbij lieten ze deelnemers in een virtuele wereld vliegen als een superheld en keken welk effect dit had op het sociale gedrag in de echte wereld. Vliegen als een superheld in dit onderzoek
Conclusie
De conclusie was dat de resultaten lieten zien dat het hebben van superkrachten in een VR-omgeving leidt tot een grotere bereidheid om te helpen in de echte wereld.
Zie het originele artikel Virtual Superheroes: Using Superpowers in Virtual Reality to Encourage Prosocial Behavior. Het artikel bevat ook nog duidelijke foto’s.
Met dank voor de tip in blogpost van Caroline Kraaijvanger. Het artikel is beschikbaar onder Creative Commons licentie.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.