Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De ontwikkeling van soft skills is leiderschapstraining voorbijgestreefd als topprioriteit voor organisaties, blijkt uit een studie van Video Arts.
Voor het Britse onderzoek zijn 292 professionals op het gebied van Learning & Development (L&D) bevraagd. Drieënzestig procent zei dat de prioriteit voor de komende maanden lag bij het ontwikkelen van de soft skills van werknemers. Direct daarna kwam leiderschapstraining, sinds 2009 de topprioriteit.
“Ontwikkeling van leiderschap was in de afgelopen drie jaar volgens ons onderzoek de topprioriteit. Veel organisaties geloven dat het geheim van meer succes ligt in effectiever leiderschap. Dit jaar is leiderschap naar de tweede plaats verschoven. L&D-teams erkennen in toenemende mate dat technische kwalificaties en kennis niet genoeg zijn. Werknemers hebben ook soft skills nodig om succesvol te zijn.”
E-learning
In het onderzoek werd ook gevraagd hoe de L&D-teams trainingen willen aanbieden in de toekomst. Face-to-face-training wordt nog steeds veel ingezet. Eenentachtig procent van de organisaties maakt gebruik van klassikaal leren. E-learning (79) procent, coaching (72 procent) en ervaringsgericht leren (53 procent) scoren ook hoog. Nieuwe manieren van leren, zoals virtuele klaslokalen (27 procent) en mobiel leren (12 procent), bleken in opkomst.
Een groeiend aantal L&D-teams (51 procent) zet e-learning in bij de ontwikkeling van soft skills. Ook wordt steeds vaker video ingezet om een rijkere media-ervaring te creëren.
Bron/meer informatie: Training Zone
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.