Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Op 31 oktober organiseert Kennisnet in Zoetermeer een bijeenkomst over 'gamification', het speelser maken van een educatieve taak. Gamification is een manier om onderwijs effectiever, leuker en uitdagender te maken. Het is een vorm van adaptief lesmateriaal: het houdt het niveau van het lesmateriaal uitdagend, maar niet te moeilijk. Gamification kan worden ingezet op verschillende niveaus: van computergames tot het simpelweg bijhouden van punten en scores. Tijdens de sessie 'Zelf aan de slag met gamification' wordt ingegaan op de toegevoegde waarde van gamification voor het onderwijs. Deelnemers gaan zelf aan de slag met het bedenken van gamificationconcepten voor hun eigen onderwijspraktijk. Dat gebeurt met behulp van een kaartspel met gameprincipes. Thomas van Manen, analist bij het VerkenningsInstituut Nieuwe Technologie (VINT) van Sogeti, geeft een presentatie over gamification binnen en buiten het onderwijs. Gamification-expert Thijs de Vries gaat dieper in op de rol van gamification in het onderwijs. Kennisnet houdt de sessie op woensdag 31 oktober van 10:00 tot 15:30 uur op De Verdieping van Kennisnet in Zoetermeer.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.