Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Uit Amerikaans onderzoek naar prentenboek-apps blijkt dat kinderen van drie tot zes jaar oud van apps minder van opsteken dan van papieren boeken. Dat meldt Ouders Online.
Het Joan Ganz Cooney Center, een onafhankelijk onderzoeksinstituut dat onder andere naam maakte met de ontwikkeling van Sesamstraat, deed een zogenaamde QuickStudy, bedoeld als vooronderzoek naar prentenboek-apps. Vanwege de kleinschaligheid van het onderzoek zijn de resultaten beslist niet zaligmakend, maar ze geven wel een eerste indicatie.
De belangrijkste bevinding was dat bij voorlezen uit een prentenboek-app de interactie tussen ouders en kinderen vooral bestond uit praten over het medium, en niet over het verhaal. ("Blijf nou 's van dat scherm af!") Daardoor konden de iPad-kinderen achteraf minder goed navertellen waar het verhaal over ging dan de kinderen die voorgelezen werden uit een papieren boek.
Lees meer bij Ouders Online
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.