Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Het project StreetLearn maakt gebruik van de open 3D-omgeving Google Streetview om een locatie-afhankelijk spel te maken. Inmiddels is het scenario voor het spel geschreven en staat een prototype van het spel klaar in Google Streetview. Games spelen zich vaak af in realistische 3D-omgevingen. Dit soort games maken is voor veel onderwijsinstellingen te kostbaar. In dit project, dat wordt uitgevoerd door het Celstec van de Open Universiteit, worden de mogelijkheden en beperkingen onderzocht van Google Streetview als 3D-omgeving voor onderwijstoepassingen: wat hebben docenten nodig om deze omgeving te gebruiken om daarin spellen te gaan ontwikkelen en wat levert het inzetten van Google Streetview als spelomgeving op voor het onderwijs? Om dit te onderzoeken wordt een game ontwikkeld die zich afspeelt in de Amsterdamse grachtengordel. In het spel krijgen de spelers opdracht om voorwerpen te vinden, naar een andere locatie te gaan, hints op te volgen en vragen te beantwoorden. De speler krijgt inzicht in zijn resultaten via een dashboard. Het project krijgt subsidie via de SURFnet/Kennisnet Innovatieregeling. Meer informatie over StreetLearn op de website van Kennisnet.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.