Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Op de helft van de middelbare scholen in Argentinië heeft elke student en docent een laptop met internetverbinding. Zelfs op het platteland of op eilanden.
Via het in 2009 door het ministerie van Onderwijs gelanceerde programma Conectar Igualdad (Gelijke Verbinding), zijn inmiddels 1,8 miljoen leerlingen en docenten van een laptop voorzien. Het is de bedoeling om volgend jaar het doel van 3,7 miljoen laptops te bereiken. "We hadden weerstand verwacht, maar de samenwerking verloopt goed en de cursussen voor schooldirecteuren en docenten zitten altijd vol", zegt Cynthia Zapata, coördinator van het programma. Uruguay
Het programma valt onder het project One Laptop per Child (OLPC), een initiatief van de gelijknamige nonprofitorganisatie in Miami in de Verenigde Staten. Doel van OLPC is om kinderen in ontwikkelingslanden te leren omgaan met digitale techniek. Via Conectar Igualdad krijgt elke leerling een laptop. De leerlingen mogen hun laptops ook thuis gebruiken. Voorheen beperkte het computergebruik op school zich vaak tot een of twee uur les in een computerlokaal. In 2010 werd Uruguay het eerste land in de wereld dat de groene XO-laptop aan elke leerling op de basisschool had verstrekt. In totaal ging het om 370.000 exemplaren. In datzelfde jaar begon de distributie van de blauwe XO-1.5-laptops voor scholieren van het middelbaar openbaar onderwijs. Lees meer bij IPS
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.