Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De SURFfoundation heeft voor hogescholen en universiteiten de brochure Digitale toegankelijkheid gepubliceerd. De brochure biedt aanknopingspunten voor het beleidsmatig aanpakken van de verbetering van digitale toegankelijkheid. Een goede toegankelijkheid en studeerbaarheid voor alle studenten is sinds dit jaar een eis binnen de accreditatiekaders van de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO). Dit omvat ook de digitale toegankelijkheid van hogeronderwijsinstellingen: de toegankelijkheid van websites, leeromgevingen, studie-informatiesystemen en digitaal studiemateriaal De NVAO eist dat alle hogeronderwijsinstellingen beschikken over een adequaat beleid op het gebied van digitale toegankelijkheid. Een beleidsplan is vereist voor de beoordeling door de visitatiecommissie. Hoe de instellingen dit beleidsplan opstellen bepalen zij zelf. Alle instellingen voor hoger onderwijs kunnen nog veel winst behalen op het gebied van digitale toegankelijkheid, zoals blijkt uit onderzoek van Stichting Accessibility (december 2010). Dat hoeft niet altijd ingewikkeld en kostbaar te zijn, stelt SURFfoundation. Veel zaken zijn relatief snel en simpel aan te pakken. En de voordelen zijn groot. Toegankelijke websites zijn bijvoorbeeld beter vindbaar en doorzoekbaar, werken in alle browsers, op alle platforms en op alle apparaten, en hebben minder beheer- en onderhoudskosten. Meer informatie http://www.surffoundation.nl/digitaletoegankelijkheid
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.