Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De Stichting Toegankelijke Informatie wil met een enquête in kaart brengen wat er momenteel gebeurt op het gebied van dyslexiesoftware en digitale schoolboeken, en hoe beter aangesloten kan worden bij de bestaande behoeften.
"Compenserende dyslexiesoftware wordt steeds vaker ingezet als onderdeel van het dyslexiebeleid op scholen. Het wordt door scholen als een knelpunt ervaren dat er onvoldoende schoolboeken in geschikte digitale vorm beschikbaar zijn voor gebruik met dyslexiesoftware", zegt de stichting in een persbericht.
Met de enquête beijvert de stichting zich voor een ruimer aanbod door samenwerking met alle belanghebbenden.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.