Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 04-10-2011 | Article Rating | (0) reacties

Scholiere wint prijs Open Universiteit over sociale media

Scholiere wint prijs Open Universiteit over sociale media

Middelbare scholiere Rosalinde Köll uit Bilthoven heeft met een YouTube-filmpje een prijsvraag van de Open Universiteit gewonnen. Dit is bekend gemaakt tijdens de viering van de 27ste dies natalis van de Open Universiteit eind september.

Aan studenten van de Open Universiteit en middelbare scholieren was gevraagd een blog of youtube-filmpje te maken dat aansloot bij het thema van de diesviering 'sociale media in het onderwijs'. Centrale vraag daarbij was: Hoe kun je sociale media op een vernieuwende manier inzetten in het onderwijs? Uit het juryrapport: ‘Het mooie is dat de maakster er in is geslaagd haar ideeën over Twitter over het voetlicht te brengen met diezelfde beknoptheid die voor Twitter wordt verlangd’. Het winnende filmpje van Rosalinde Köll (18) is beloond met een iPad en staat op http://www.youtube.com/watch?v=3Eiw1VHGrrM&feature=youtu.be.

De prijs voor de beste blog is gegaan naar Sofie De Middelaer, een Vlaamse student psychologie van de Open Universiteit, voor haar blog ‘De rol van sociaal motiverende media’. Alle inzendingen kunnen bekeken worden op www.ou.nl/diesnatalis.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.