Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Universiteiten moeten er niet van uitgaan dat studenten die zijn opgegroeid met digitale techniek, als vanzelfsprekend alle e-learninginitiatieven omarmen of digitaal onderwijs prefereren boven traditionele vormen van onderwijs. Dat staat in een rapport van het Canadese consultancybureau Higher Education Strategy Associates. Het bureau waarschuwt dat oproepen om curricula drastisch aan te passen, soms slecht onderbouwd zijn met bewijzen die de noodzaak daarvan laten zien.
De auteurs van het rapport ondervroegen bijna 1300 studenten over hun mening over e-learning. Op grond daarvan concluderen ze dat studenten een mix van traditioneel leren en 'hightech leren' als tweede keus zien. Een kwart van de studenten gaf aan te geloven dat de kwaliteit van leermaterialen beter is bij cursussen met elektronische onderdelen. Ongeveer de helft zei dat de kwaliteit van onderwijs beter is als cursussen volledig face-to-face worden gegeven.
Bron/meer informatie: Times Higher Education
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.