Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 24-02-2011 | Article Rating | (0) reacties

Wat wel en niet werkt met ICT in het onderwijs

Op 21 april 2011 organiseert afdeling Onderzoek van Stichting Kennisnet de conferentie: de Vlootschouw, Opbrengsten van ICT.

Milou de Smet en Chantal Gorissen van CELSTEC presenteren samen met vele anderen de resultaten van hun onderzoek.

Kennisnet stimuleert onderzoek naar rendement van ICT in het onderwijs en werkt daarbij samen met een breed netwerk van onderzoekers. De onderzoekers die in het afgelopen jaar betrokken waren bij de uitvoering van onderzoek presenteren de meest actuele inzichten over wat wel en wat niet werkt met ict in het onderwijs. Zij krijgen vijf minuten om de hoofdpunten van hun onderzoek te presenteren. Tegelijk met de drie presentatierondes vinden parallelsessies plaats voor verdieping en verbreding.

Wat werkt met ICT?

Voorafgaand aan de presentaties en parallelsessies houdt Alfons ten Brummelhuis, hoofd Onderzoek Kennisnet, een inleiding over Wat werkt met ICT? Na de middag houdt Harry van Vliet, lector Crossmedia Business van de Hogeschool Utrecht, een keynote, getiteld Wijs met media. Aansluitend zal plenair een debat plaatsvinden.

Meer informatie over de vlootschouw is te vinden op de website.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.