Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Op 14 februari start het Instituut voor Communicatie & Media van de Hanzehogeschool in Groningen met een nieuwe minor waarin de kinderen van Zuid-Soedan centraal staan. De ‘minor Game On!’ is multidisciplinair op het gebied van theorie- en praktijkkennis en heeft een duidelijk maatschappelijk doel: development for social impact.
Binnen de minor onderzoeken, ontwerpen en ontwikkelen studenten van onder andere de opleidingen Communicatiesystemen en Toegepaste Psychologie gezamenlijk een serious game voor opdrachtgever Warchild.
De game zal ingezet worden bij een bestaand project in een (voormalig) oorlogsgebied (Zuid-Soedan). Een project dat qua zwaarte en ambitie verder strekt dan reguliere opdrachten; zowel op maatschappelijk, psychologisch als humanitair vlak.
Internationale samenwerking
Voor deze minor is samenwerking met Woodbury University (WU) in Los Angeles gezocht, een bestaande internationale partner van de Hanzehogeschool Groningen. Het curriculum van beide, universiteit en hogeschool, sluit goed op elkaar aan: waar WU is gespecialiseerd in design en research, richt de opleiding Communicatiesystemen zich vooral op het concept en de productie van de game.
De studenten in Groningen vormen samen met de studenten uit Los Angeles een virtual team dat werkt aan het project via multimediale communicatiemiddelen als Adobe Connect. Kennisuitwisseling vindt plaats tussen studenten, begeleiders en andere professionals d.m.v. social media, virtuele gastcolleges en vraagbaken op afstand.
Bron: Hanzehogeschool Groningen
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.