Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Wat zijn de meest in het oog springende features van Moodle 2.0:- Conditionele activiteiten,"voordat je deze activiteit mag doen, moet je eerst die andere gedaan hebben"- Progress tracking,"wat heb ik nu eigenlijk allemaal al gedaan in deze cursus?"- Nieuw bestandssysteem,"Wanneer ik hetzelfde bestand in 2 cursussen ga uploaden om te gebruiken, zet Moodle dit bestand dan ook 2 keer fysiek op de server? Dat zou een beetje zonde zijn van de opslagruimte, toch?"- Cursusoverschrijdende groepen (Cohorts genoemd),"Kan ik nu ook een groep aanmaken en deze eenvoudig koppelen aan meerdere cursussen?"- Course completion- Community hubs- I/O: repositories & portfolio'sNaast al deze vernieuwingen zijn er ook een heleboel meer inhoudelijke vernieuwingen en verbeteringen aan bestaande modules. Bijvoorbeeld de vernieuwde workshop module, de quiz, de wiki, de HTML editor.Moodle 2.0 is uit en nu?Wat kan Moodle 2.0 voor mijn organisatie betekenen? Hoe richt ik Moodle 2.0 optimaal in voor mijn organisatie? Hoe maak ik de juiste keuzes bij het selecteren van de nieuwste toepassingen en functionaliteit in Moodle 2.0? Welke stappen moet ik doorlopen om te komen tot een geslaagde implementatie? Hoe kan ik het beste profiteren van Moodle 2.0?Kom daarom woensdagmiddag 8 december naar de Stoas Learning: Moodle 2.0 Experience
tags: elo, lms, e-learning, open source
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.