Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 15-11-2010 | Article Rating | (0) reacties

Docenten kunnen veel leren van games

De opbouw van games is gericht op het vasthouden van de aandacht en docenten kunnen daar veel van leren, zegt gamejournalist Tom Chatfield.

Leerlingen belonen in plaats van straffen, meerdere opdrachten tegelijk geven en zorgen voor onverwachte wendingen in de les. Dat zijn drie van de zeven tips die Chatfield aan docenten mee wil geven om aandacht van leerlingen beter vast te kunnen houden.

Een groot voordeel van games is dat alle activiteiten van gamers gemeten kunnen worden. De informatie die op deze manier wordt verkregen, wordt door gamedesigners gebruikt om te analyseren in welke situaties gamers extra gemotiveerd en geconcentreerd zijn. Deze kennis passen zij vervolgens toe bij het ontwikkelen van nieuwe games. Volgens Chatfield is deze informatie niet alleen toepasbaar in gameland, maar ook in onderwijsland. Hij licht de zeven belangrijkste aspecten hiervan toe in zijn lezing '7 ways games reward the brain'.

Lees verder bij Onderwijs van Morgen


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.