Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De opbouw van games is gericht op het vasthouden van de aandacht en docenten kunnen daar veel van leren, zegt gamejournalist Tom Chatfield.
Leerlingen belonen in plaats van straffen, meerdere opdrachten tegelijk geven en zorgen voor onverwachte wendingen in de les. Dat zijn drie van de zeven tips die Chatfield aan docenten mee wil geven om aandacht van leerlingen beter vast te kunnen houden.
Een groot voordeel van games is dat alle activiteiten van gamers gemeten kunnen worden. De informatie die op deze manier wordt verkregen, wordt door gamedesigners gebruikt om te analyseren in welke situaties gamers extra gemotiveerd en geconcentreerd zijn. Deze kennis passen zij vervolgens toe bij het ontwikkelen van nieuwe games. Volgens Chatfield is deze informatie niet alleen toepasbaar in gameland, maar ook in onderwijsland. Hij licht de zeven belangrijkste aspecten hiervan toe in zijn lezing '7 ways games reward the brain'.
Lees verder bij Onderwijs van Morgen
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.