Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Op 1 december organiseert SURFacademy de workshop Educatief gebruik van Virtuele Werelden. Deelnemers leren in een middag de mogelijkheden van virtueel onderwijs kennen en organiseren.
Virtuele werelden bieden mogelijkheden voor het onderwijs die voorheen niet altijd realiseerbaar waren. Zo is het mogelijk binnen de virtuele wereld authentieke situaties na te bootsen en en in te zetten binnen taalonderwijs of praktijkopdrachten. Studenten kunnen 3D-modellen ontwerpen en tentoonstellen, of een educatieve game spelen. Binnen het onderwijs worden virtuele werelden dan ook steeds vaker ingezet als een aanvulling op of vervanging van lesprogramma’s en/of -modules.
De workshop Educatief gebruik van Virtuele Werelden biedt deelnemers de kans kennis en ervaring op te doen met het leren in virtuele werelden als Second Life en OpenSimulator. Aan het einde van de workshop hebben de deelnemers een duidelijk beeld van de mogelijkheden van virtuele werelden in het onderwijs en hebben ze een basis om binnen de eigen instelling aan de slag te gaan met ‘virtueel leren’.
Meer informatie bij de SURFacademy.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.