Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 25-06-2010 | Article Rating | (0) reacties

Docenten willen meer digitaal leermateriaal

Docenten willen meer digitaal leermateriaal in het onderwijs gebruiken dan nu: het aandeel van digitaal leermateriaal in het totale aanbod zou moeten gaan van 22 procent naar 42 procent.

Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek van de Open Universiteit naar het gebruik van digitaal leermateriaal in het onderwijs ten tijde van de lancering van Wikiwijs in December 2009.

Over het algemeen staan Nederlandse docenten positief tegenover digitale leermaterialen: ze zien het als nuttige aanvullingen op de leer- en oefenstof, maar meestal niet als vervanging van papieren leermateriaal.
De docenten van havo en vwo doen nu nog het minst aan gebruik, maken, bewerken en delen van digitale leermaterialen.

De onderzoekers van de Open Universiteit willen na deze nulmeting elk jaar een vervolgonderzoek doen. Daaruit moet duidelijk worden of er verschuivingen zijn in gebruik, ontwikkelen en delen van open, digitaal leermateriaal. Ook eventuele veranderingen in wensen en behoefte aan ondersteuning worden op deze manier zichtbaar.

De nulmeting is uitgevoerd onder 1382 docenten uit po, vmbo, vo (havo en vwo) en mbo. Een samenvatting van het onderzoek is hier te vinden.

Bron: Wikiwijs in het Onderwijs


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.